Monday, April 9, 2018

Crochet Baby Romper



Haken, één van mijn favoriete hobby's, is altijd fijn om te doen. Lekker voor de TV een fijn programma kijken én ondertussen haken, of in de trein, de bus, of gewoon ergens buiten op een bankje, steek voor steek weghaken.





















Ideeën en  lopende projectjes heb ik altijd wel, leuker wordt het echter wanneer ik met iets speciaals bezig ben zoals de vele babyvestjes die ik voor de kindjes van vrienden, familie en collega's heb gemaakt. Super leuk ook om dan foto's terug te krijgen met de kindjes in de vestjes!

























Maar, zo ontdek ik nu, haken is het aller allerleukste voor mijn eigen baby!

Al heel lang ben ik helemaal verliefd op gebreide/gehaakte rompertjes, de kindjes zien er zo schattig in uit, Maar echt mooie haakpatronen voor rompertjes kwam ik niet tegen. Ik heb toen zelfs geprobeerd om mijn breiskills er wat voor op te vijzelen, maar breien blijft toch niet echt mijn ding.



En toen vond ik dit haakpatroon van Loops of Liberty en ik was op slag verliefd, deze moest gemaakt worden!

Ik gebruikte zoals aangegeven Cool Wool Baby van Lana Grossa en haaknaald 2,5 mm en maakte de versie voor 3-6 maanden, het viel echter wat kleiner uit en werd een maatje 56.

Voor het bijpassend mutsje gebruikte ik dit patroon, dezelfde wol en deze keer haaknaald 3 mm kwam ook dit patroon ongeveer op newborn formaat uit.

Ik kan niet wachten tot ik mijn eigen kleintje in dit rompertje kan zien!





















Ben gelijk maar aan een tweede begonnen en aangezien ik met Baby Merino van Lana Grossa wel heel erg klein uitkwam gebruikte ik deze keer de normale Cool Wool Merino van Lana Grossa met een 3,5 mm haaknaald, deze valt net iets groter dan de aangegeven maten uit het patroon, maar ach kan hij er in groeien!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...