Wednesday, November 6, 2013

Buy Nothing New Month - The End



De buy nothing new month is over en tjsa wat zal ik er eens van zeggen. 

Op zich is de challenge mij redelijk goed gelukt, de dingen die ik gekocht heb die eigenlijk verboden waren zijn: een nieuw fietsslot en verjaardagscadeautjes voor Tobias. Het slot kocht ik omdat ik mijn oude opengeknipt heb nadat hij niet meer open wilde terwijl mijn fiets met dat fietsslot nog wel vaststond aan een fietsenrek. En ja een nieuw fietsslot is een kleine investering in vergelijking met het kopen van een nieuwe fiets. Verder heb ik gezondigd aan het kopen van te veel Tony's Chocolonely, maar dat is eigenlijk geen overtreding van de buy nothing new month-regels omdat het onder eten valt.  De laatste echte overtreding zijn het kopen van verjaardagscadeautjes voor Tobias, ik heb nog wel nagedacht over tweedehands cadeautjes die ik voor hem zou kunnen kopen maar vond een tweedehands poffertjespan toch iets te veel van het goede en kocht dus gewoon een nieuwe. De concertkaartjes van Kurt Vile vind ik vallen onder de categorie 'experience' en zijn dus geen overtreding van de regels  en ook een boek vind ik wel een soort van 'experience'.
De verleidingen zaten voor mij in kopen van kleine dingetjes die ik niet echt nodig heb en die ik dan koop voor mezelf als beloning voor iets. Tijdens het schrijven van mijn scriptie heb ik mezelf regelmatig beloont met een nieuw blikje lov tea en ook deze maand liep ik weer langs de thee winkel in Utrecht, maar nu dankzij de buy nothing new month heb ik me ingehouden en het niet gedaan, bovendien heb ik inmiddels al meer dan genoeg blikjes. Ook de Flying Tiger in Den Haag was een grote verleiding voor me en zeer moeilijk te weerstaan. Zo ongeveer alles in de winkel  lonkte naar me, terwijl ik er normaal helemaal niet zo wild van word, wilde ik nu alles wel hebben. Maar ik heb me ingehouden en dus niets gekocht. Om toch nog iets te mogen kopen ben ik wel speciaal naar de kringloopwinkel gegaan en vond daar twee mooie bloempotten.

Alles bij elkaar was de challenge niet echt een grote uitdaging omdat ik door mijn zeer geringe budget toch al moet nadenken over wat ik koop, maar hopelijk zal ik nu nog iets beter nadenken voordat ik mijn geld aan kleine frutsels uitgeef.
 
 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...