Monday, November 4, 2013

Diergaarde Blijdorp (Rotterdam Zoo)


Al sinds augustus stond het in mijn agenda: 2 november, vrijhouden. Waarom, dat wilde mijn vriend niet vertellen. Dus tot ongeveer een week geleden heb ik mezelf redelijk kunnen inhouden en alleen als het toevallig over die 2 november ging tevergeefs gevraagd wat we nou eigenlijk gingen doen. Maar goed, 1 november hield ik het echt niet meer, ik heb mijn vriend compleet gek gemaakt en om de tien minuten gevraagd waar we nou heen zouden maar hij hield stand en ik wist nog steeds niets....

Zaterdag ochtend, ik wist dat we vandaag 'iets' zouden gaan doen, maar nog steeds niet wat, wel wist ik dat we er met de trein heen zouden gaan. Normaal gesproken koopt mijn vriend altijd gewoon een treinkaartje, maar nu niet, nu gebruikte hij zijn ov-chipkaart en wist ik nog steeds niet wat onze eindbestemming zou zijn.

Ik geloof dat ik best dingen aan andere kan overlaten, maar niet weten waar we naar toe gaan, dan komt echt de controlfreak in mij naar boven en moet ik gewoon weten waar we heen gaan. We zaten inmiddels in de trein richting Leiden centraal en daar stapte we uit om over te stappen op de trein richting Roosendaal. Waar gingen we heen? Nog steeds kreeg ik geen antwoord op die vraag.... Uiteindelijk stapte we uit op Rotterdam Centraal en toen we niet de uitgang richting het centrum namen maar de andere uitging wist ik het: We gaan naar Diergaarde Blijdorp!!!


























Al tijdens Motel Mozaique in April dit jaar waren we langs Diergaarde Blijdorp gefietst en wilde ik er graag heen, ik was er namelijk nog nooit geweest, maar de hoge toegangsprijs hield ons toen tegen.
Doordat mijn vriend had meegedaan aan een actie konden we er nu alleen op deze dag voor € 5 in. Vandaar dat we speciaal vandaag er heen moesten en dat mijn vriend het al in augustus in mijn agenda had gezet.























Wat een schatje dit baby olifantje Nhi Linh, dat afgelopen augustus geboren is.










 


























Uiteraard kan ik geen dierentuin in gaan zonder de schildpadden te bekijken. In het super grote aquarium met tunnel middenin hadden ze twee zeeschildpadden en er waren ook een groep grote landschildpadden. Deze op de foto was het stekelvarken aan het pesten, die boos werd en al zijn stekels uitzette, maar de schildpad voelde t waarschijnlijk niet eens en liep onverstoorbaar verder.




















Na de dierentuin zijn we Rotterdam in gegaan, hebben pizza gegeten en zijn 's avonds nog naar de film geweest. Alles samen dus echt een super leuke dag die het wachten en het niet weten meer dan waard geweest is. Maar toch, volgende keer wil ik gewoon van te voren gewoon weten wat we gaan doen!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...