Tuesday, February 18, 2014

Antwerpen























Afgelopen vrijdag gingen we spontaan een dagje naar Antwerpen. Het duurde even voor dat we er waren, we verdwaalden in Roosendaal,  hoe is het mogelijk, maar kwamen dan uiteindelijk toch in Antwerpen aan. Helaas zat het weer niet heel erg mee en na de eerste winkelstraat door gelopen te zijn ging het zo hard regenen dat we maar zijn gaan schuilen in een cafeetje. Het struinen door de straten van een bijna onbekende stad ging dus niet door. Wel kwam ik in een winkel het nieuwste boek van Eric Carle tegen en besloot het mee te nemen.









Eén van mijn  favoriete kinderboeken is het vervelende lieveheersbeestje van Eric Carle waarin een lieveheersbeestje zijn bladluizen niet wil delen. Ik denk dat het boek mij vroeger wel honderd keer is voorgelezen door mijn tante. Een paar jaar geleden kreeg ik een nieuw exemplaar van mijn vriend zonder dat hij wist dat het boek een van mijn favorieten was, zo lief. De titel is inmiddels veranderd naar Het lieveheersbeestje dat niet lief deed  en deze pronkt in mijn boeken kast.

Al is het verhaal in zijn nieuwste boek van Eric Carle vriendjes wel erg dunnetjes, de illustraties zijn net als altijd geweldig, vooral de prent van regen, en ik kon het boek gewoon niet laten liggen.
















































Wat zijn jullie favoriete kinderboeken? Lees je ze nog wel eens?



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...