Sunday, March 2, 2014

Count Your Blessings #1


















Ik zou graag wat meer dankbaar willen zijn, ben van nature niet zo. Ik kijk veel te veel naar anderen, wat zij hebben en de dingen die ik niet heb. Hierdoor vergeet ik wat ik zelf wél heb en raak soms zelfs gefrustreerd, alle dankbare en tevreden gevoelens verdwijnen dan zomaar. Maar als ik kijk wat ik heb,  en ook naar wat ik afgelopen tijd bereikt heb dan ben ik daar echt heel erg blij mee en ook erg trots op.





















Ik kwam laatst een lijstje tegen die ik geschreven heb in februari 2012 met allemaal dingen die ik graag zou willen in mijn leven.  Veel daarvan heb ik nog steeds niet bereikt of gedaan, ik ben nog steeds niet naar mijn beste vriendin in Australië geweest, heb nog steeds niet geleerd hoe ik moet screen-printen, heb nog geen eigen jurk genaaid en ben niet met de Transsiberie express geweest. Maar een aantal dingen van het lijstje is me wel gelukt, ik heb mijn bachelorscriptie geschreven (en daarna zelfs mijn masterscriptie) ik ben hard op weg om docent te worden, heb een naaimachine gekocht, ben een weblog gestart, heb twee konijntjes geadopteerd (inmiddels al drie) en heb mijn hobby van analoge fotografie weer op gepakt. 




 
















Verder wil ik wat vaker stil staan bij de mooie dingen en momenten in het leven. Ze even benoemen hier op het blog, mijn lijstje met dingen waar ik dankbaar voor ben.  Count Your Blessings waar Anki ooit mee begon. Mijn zegeningen van afgelopen week:

de lente die door begint te breken mooie bloemen in huis hebben ● een goed gesprek hebben met mijn zusje mensen aan de telefoon die erg geduldig en begripvol zijn gekleurde meubels in huis hebben verse kippeneitjes vinden fijne films bekijken in het filmhuis uren skypen met mijn beste vriendin mijn twee konijnen die vriendjes beginnen te worden ● verse smoothies


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...