Thursday, March 6, 2014

Movie Update

via

























"Falling in love is a crazy thing to do. It's like a socially acceptabel form of insanity" -  Spike Jonze -

Al een tijdje keek ik er naar uit, de nieuwe film van Spike Jonze; Her. Vorige week was het eindelijk zo ver! Ter voorbereiding hadden we het weekend ervoor de andere films van Spike Jonze, AdaptationBeing John Malkovich en Where the wild things are nog een keertje gekeken.

Dan de film Her, waarin Theodore Twombly verliefd wordt op zijn operating system.  Ik vond de film geweldig, prachtige beelden meestal met een roze/rode gloed eroverheen. Ondanks dat het verhaal een beetje vreemd is, verliefd worden op je operating systeem van je smartphone,  voelde het in de film heel natuurlijk aan, wat maakt dat je helemaal meeleeft. Mocht je hem nog niet gezien hebben, echt een aanrader!


























Andere films die we de afgelopen weken bekeken zijn Nebraska, Monuments Man en Dallas Buyers Club. Vooral Nebraska vond ik erg verrassend, een zwart-wit film over een oude man die denkt een miljoen dollar gewonnen te hebben, wel één maar, hij moet het wel ophalen in Nebraska, ruim 800 mile verderop. Ook Dallas Buyers Club vond ik een mooie film waarin Matthew McConaughey op een hele goede manier de aan aids lijdende Ron Woodrof neerzet. Monuments Man moet ik echter afraden, ondanks dat er vele goede acteurs in zitten is het verhaal helaas buitengewoon slecht.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...