Sunday, August 17, 2014

Carrot Cake Recipe




Worteltaart proefde ik voor het eerst ergens in mijn middelbareschooltijd, gemaakt door mijn beste vriendin (je weet wel die waarvan ik altijd Frankie Magazines krijg) en het werd op slag mijn meest favoriete baksel. Nog vele worteltjestaarten heb ik daarna geproefd, maar geen één kan tippen aan de worteltjestaart van mijn beste vriendin.





















Gelukkig heb ik van haar het recept gekregen en kan ik zelf zo vaak worteltaart maken als ik wil. Normaal bak ik de taart in een vierkant blik van 26 bij 26 cm. Je hebt dan genoeg voor 20 tot 25 stukjes. Ik had nu alleen niet zo veel worteltaart nodig dus gebruikte ik maar de helft van onderstaande benodigdheden en maakte ik twee kleine ronde taartjes.


Benodigdheden

voor de taart:
  • boter om in te vetten
  • 4 eieren
  • 200 gram suiker
  • 2 theelepels bakpoeder
  • snufje zout
  • 150 gram rozijnen
  • 1 theelepel vanille aroma
  • 3,5 dl zonnebloemolie
  • 300 gram zelfrijzend bakmeel
  • 2 theelepels kaneel
  • 450 gram geraspte wortel
  • 40 gram fijngehakte walnoten

voor het glazuur
  • 1 pakje (100 gram) Mon Chou
  • 4 eetlepels (soja) melk
  • 1 theelepel vanille aroma
  • 200 gram witte basterdsuiker
  • 100 gram grof gehakte walnoten voor garnering









































De taart:
  1. Verwarm de over voor op 180 graden.
  2. Vet de bakvorm in.
  3. Klop in een grote kom de eieren met de olie en de suiker los met de mixer op de middenstand.
  4. Mix op de laagste stand en klop het bakmeel,  het bakpoeder, de kaneel en het snufje zou erdoor.
  5. Roer met een houten lepel de geraspte wortel, de rozijnen, walnoten en de vanille aroma erdoor.
  6. Schep het deeg in de bakvorm.
  7. Bak de taart één richel onder het midden van de oven in ongeveer 55 minuten gaar.
  8. Laat de bakvorm 10 minuten op een rooster afkoelen, haal vervolgens de taart uit de vorm en laat op een rooster verder afkoelen.
Het glazuur:
  1. Klop in een kom de Mon Chou met de melk en het vanille aroma zacht met een mixer.
  2. Voeg al kloppend de basterdsuiker toe en klop het tot een smeuïg glazuur.
  3. Bestrijk de bovenkant van de taart met het glazuur en bestrooi met de gehakte walnoten.



Zo lekker, mijn konijnen zijn er gek op!


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...